Kiedy przydaje się fotografia produktowa?

Total
0
Shares

Z fotografii produktowych korzystamy codzienne – szczególnie gdy robimy zakupy w sieci czy na aukcjach internetowych. Poza tym oczywiście wszelkiego rodzaju katalogi, ulotki, reklamy bazują na specjalnie przygotowanych zdjęciach. I dlatego studio fotograficzne, które zajmuje się tego typu usługami, musi być wyposażone w odpowiedni sprzęt.

Zalety fotografii produktowych

Z definicji fotografia produktowa to zdjęcia najlepiej na białym tle, które wiernie odzwierciedlają to, jak towar wygląda w rzeczywistości. To niezwykle ważne, gdyż klient zanim dokona zakupu w sklepie internetowym, musi dokładnie wszystko obejrzeć, bo tylko na obrazie i opisie bazuje. Z fotografią produktową związane jest także pojęcie bezcieniowej. Specjalne techniki, jakie uzyskuje się w studio fotograficznym pozwalają uzyskać ofert bez zbędnych cieni, odbić czy różnokolorowych plam. Tym samym kolory i cechy produktu na zdjęciach będą możliwie najdokładniejsze. W terminach stosuje się także packshoty. To ruchome obrazy produktów, które są złożone z sekwencji zdjęć o jednolitym, białym tle.

Zadbaj o profesjonalne studio fotograficzne

Zdjęcia produktowe muszą być estetyczne, ukazujące szczegóły produktu a czasem i możliwość zastosowania. Przy tym nie mogą przekłamywać rzeczywistości i dlatego tak ważne jest, by pozbyć się cieni i refleksów. Klienci w sklepach internetowych coraz większą wagę przykładają więc do tego, by zdjęcia były profesjonalne, bo to w prostej linii przekłada się na sprzedaż

Must have w sklepach internetowych

W czasie sesji fotograficznej wykonuje się więc wiele ujęć produktu z wykorzystaniem specjalnych stołów, namiotów, lamp czy reflektorów. Oczywiście technikę zawsze trzeba dopasować do potrzeb. Popularne są zdjęcia typu duch odzieży, które świetnie będą się prezentować na stronie internetowej. Szczególnie fotografia odzieży bardzo się przez lata zmieniła, a wynika to z faktu, że jeszcze do niedawna wcale tak chętnie nie sięgaliśmy po wirtualne wieszaki. Poza tym popularne serwisy takie jak Allegro, Amazon czy OLX wskazują także, jakie parametry powinny mieć publikowane tam zdjęcia. Pewnym standardem w zakresie fotografii produktowej są już systemy do zdjęć bezcieniowych. Do sesji zdjęciowej niezbędne będą również inne akcesoria. Należy zadbać o przygotowanie produktu oraz oczywiście dobry aparat lub telefon z dobrym aparatem. Obecnie dobrej jakości smartfon w małych biznesach w zupełności wystarczy. Warto kupić statyw i robić zdjęcia z użyciem wężyka spustowego. Konieczne są także do fotografii produktowej lampy błyskowe lub lampy światła ciągłego, które będą oświetlać produkt z boków lub z góry i dołu.