Ile biegać kilometrów w tygodniu?

Total
0
Shares

Widoczne efekty są tym czego biegacz amator potrzebuje do motywacji. Dalsze bieganie jest uzależnione od ilości przebieganych kilometrów. Często biegacze wybierają sobie cel przebiegnięcia np. 21 kilometrów. Chcą taki wynik osiągnąć jak najszybciej, najlepiej już po tygodniu. Niestety nie jest to możliwe. Bieganie to długotrwały proces. Natomiast można ustalić kilometraż tygodniowy, który ćwiczony przez wiele miesięcy da efekt w postaci przebiegania określonej ilości kilometrów.

Biegacz podczas biegania często motywuje się tym, że osiągnie dużo lepszy wygląd swojego ciała. Tutaj również potrzebna jest cierpliwość. Zgubienie zaledwie 1 kg masy ciała to wysiłek spalania 7000 kalorii. Początkowo biegacz będzie biegał jakieś 1,6 km dziennie, a więc spali zaledwie 100 kalorii. Potrzebuje zatem 70 takich treningów. Spokojnie! Tyle treningów to już zróżnicowana ilość kilometrów do przebiegnięcia. Dobrze jest pamiętać, że po intensywnym treningu ciało spali do 200 kalorii podczas odpoczynku. Teren zróżnicowany również sprzyja spaleniu większej ilości kalorii. Dlatego trenerzy zalecają treningi na świeżym powietrzu, nie na bieżni, zwłaszcza na siłowni, gdzie brakuje powietrza, potrzebnego do rozwoju płuc.

Biegacz początkowo w ciągu tygodnia będzie miał do przebiegnięcia 30 kilometrów. Biegacz jako człowiek jest różny od innego biegacza. Dlatego treningi będą też zależeć od początkowego wytrenowania organizmu. Jest różnica w trenowaniu biegania osoby z 20kg zapasu, a lekko wysportowanej osoby. To co jest stałe w treningu biegania to plan treningowy na 3-5 treningów tygodniowo, trwających od 30 do 60 minut. Oznacza to przebieganie dziennie 15 – 30 kilometrów. Jednak warto wiedzieć, że w skład treningu wchodzi rozgrzewka rozbudzająca organizm do treningu oraz zakończenie treningu np. rozciąganiem w celu uśpienia organizmu. Pamiętajmy też o tym, że trening może wyglądać różne w zależności od wytrenowania, a więc może być to bieg interwałowy, a może być to bieg długodystansowy, może też być to bieg z wykorzystaniem dodatkowych elementów.

Jak widać, do treningów biegania trzeba się przygotować. Cierpliwość jest dobrą cechą charakteru w sporcie. Zawodnik amator będzie się jej stopniowo uczył aż osiągnie zamierzony cel.