wykres

4 powody, dla których warto wdrożyć program lojalnościowy

Total
0
Shares

Lojalność nie zawsze jest determinowana przez takie same czynniki i nie w każdej relacji objawia się w identyczny sposób. W związku małżeńskim jest to z wierność, w pracy zaangażowanie, a w relacji konsumenta z marką przywiązanie. Taka relacja konsumentów z marką może być wywołana m.in. za pomocą programów lojalnościowych. Są to działania marketingowe, które dostarczają korzyści zarówno sprzedawcy jak i kupującemu.

Program lojalnościowy zwiększa satysfakcję klienta

Satysfakcja to zadowolenie z czegoś, poczucie, że konkretna decyzja czy podjęte działania były słuszne. Współczesny klient oczekuje od firmy już nie tylko oferty w dobrej cenie, ale też zaangażowania w budowanie z nim dobrej relacji. Program lojalnościowy pomaga mu utwierdzać się w przekonaniu, że korzystanie z usług konkretnej firmy jest dobrą decyzją. Sprzedawca go wynagradza za częstsze zakupy, motywuje nagrodami i zniżkami, ale i pozostaje z nim w stałym kontakcie, dzięki czemu ma on poczucie, że jest przez sprzedawcę otoczony wsparciem i opieką.

Wzrost zaangażowania klientów

To jedno z podstawowych i najważniejszych założeń programów lojalnościowych. Klienci potrzebują motywacji, aby podtrzymywać relację z firmą. To oni mają wybór – na jaki sklep się zdecydować, z usług jakiego salonu skorzystać czy też gdzie naprawić samochód. Taka swoboda zmiany usługodawców sprawia, że to od firmy w znaczącym stopniu zależy zaangażowanie jego klientów. W programie lojalnościowym najczęściej klienci otrzymują punkty za zakupy. Robią to w określonym celu – aby zdobyć nagrodę. Towarzyszyć mogą temu loterie i konkursy, wprowadzające do programu element rywalizacji. Klient wiedząc, że jego działania zostaną docenione w konkretny sposób i przyniosą mu dodatkowe korzyści, bardziej zaangażuje się w działania proponowane przez markę, być może nawet stanie się jej ambasadorem.

Program lojalnościowy generuje większą sprzedaż

Programy lojalnościowe są wdrażane w firmach, aby poprawić ich wizerunek, pozyskać nowych klientów, bardziej zaangażować tych stałych i ostatecznie zwiększyć sprzedaż. Ich skuteczność polega na zachęcie do kolejnych zakupów, ale nie w sposób bezpośredni, jak jest to w wielu reklamach telewizyjnych i radiowych. Klienci wiedzą, że każde zakupy to dla nich dodatkowy benefit w postaci punktów, zniżki, oferty specjalnej lub nagrody rzeczowej, mają wewnętrzną motywację. Raz zbudowaną lojalność trzeba pielęgnować, wzmacniać pozytywne reakcje, doceniać klienta, który dzięki temu będzie wracał częściej, kupował więcej i pomnażał Twoje zyski.

Szybsze dotarcie do nowych klientów

Programy lojalnościowe pomagają w dotarciu i pozyskaniu większej liczby klientów. Dzięki ofercie benefitów można w ten sposób przejąć klienta, który wcześniej korzystał z usług konkurencji, ale nie czuł do niej tak dużego przywiązania. Program lojalnościowy sprawi, że klient poczuje się ważny i zaopiekowany. Każdy zakup będzie wiązał się z małą nagrodą w postaci kolejnych punktów. Dzięki temu można zyskać realną przewagę nad konkurencją. Tak rodzi się zaufanie, lojalność i satysfakcja, co przekłada się lepszą sprzedaż.

Cele programów lojalnościowych nie powinny być skoncentrowane tylko na zyskach i korzyściach dla firm. Przede wszystkim mają dostarczać benefitów klientom, którzy w ten sposób przywiązują się do marki. Jest jeszcze więcej powodów, dla których warto wdrożyć program lojalnościowy. Przeczytasz o nich w artykule Dlaczego warto wdrożyć program lojalnościowy stworzonym przez dostawcę systemu lojalnościowego Loyalty Starter.